دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi

ساخت وبلاگ

دانلود سوالات آزمون دکتری 1398 علوم قرآن و حدیث کد 2129

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 396 تاريخ : سه شنبه 7 اسفند 1397 ساعت: 0:22

اقسام اضافه از ترکیب مضاف و مضاف الیه همیشه مفهوم همانند و یکسان به دست نمی دهد. به عبارت دیگر، مضاف الیه همیشه یک نوع مفهوم و معنی خاص به مضاف نمی افزاید، بلکه میان مضاف و مضاف الیه، روابط گوناگون و متفاوتی از قبیل مالکیت، همانندی، بیان نوع و جنس، اختصای برقرار می کند. از این رو اضافه از حیث مفهومها و پیوندهای موجود میان مضاف و مضاف الیه اقسامی پیدا می کند. اقسام اضافه عبارتند از :

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 347 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

تفاوت من بیانیه و من بعضیه

شناخت مِنْ بیانیه از مِنْ بعضیه:

(من) بیانیه درای دو نشانه است:

۱_ بتوان واژه ی (الذی) را جابگزین آن کرد.

۲_ بتواند برای ماقبل خود (صفت) باشد.

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 1174 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

واژه «من» كه یكی از حروف می باشد برای پانزده معنی به كار رفته است كه مورد به مورد و با توجه به اعمال قواعد ادبیات زبان عربی و توجه به كلمات بعد و قبل «من» باید فهمید كه این واژه برای كدام یك از این معانی به كار رفته است.

 

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 342 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

خطاب تهکم، خطاب به قصد استهزا و تحقیر مخاطب است.

«تهکم» به معنای استهزا است، و در «خطاب تهکم» گوینده برای تحقیر و تمسخر مخاطب، از الفاظی استفاده می‌کند که استهزا و تهکم مخاطب در آن نهفته است؛

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 406 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

انواع اضافه‌ی معنویاضافه‌ی معنوی به سه نوع کلی تقسیم می‌شود:1- اضافه‌ی اختصاصیه یا لامیه: اضافه‌ای که بیانگر اختصاص یا ملکیت است و حرف جر مقدر در آن، حرف «لـِ» است (کتابُ علیٍّ = کتابٌ لعلیٍّ)؛تفاوت ر دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 332 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

وَ أَنْفِقُوا في‏ سَبيلِ اللهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَيْديکُمْ إِلَي التَّهْلُکَةِ وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ(بقره: 195)

 

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 354 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

از علی آموز اخلاص عمل

شیر حق را دان مطهر از دغل

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 350 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

«الست بربکم» ایزد که را گفت

 که بود آخر که آن ساعت «بلی» گفت

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 338 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

شبهه: ماده‌گرایان که در گذشته به آنها «دهریون» و اکنون به آنها «ماتریالیست‌ها» گفته می‌شود، در واقع همان گرویدگان به «علوم تجربی» هستند که در عرصه‌ی نظری (تئوری) مدعی‌اند: هیچ چیزی را که قابل تجربه‌ی دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 368 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

دوری از ظلمت گناه
راه دوم در كسب لیاقت، توجه به این حقیقت است كه در گناه، ظلمت وجود دارد. وادی خداوند، وادی نور است. اگر انسان بخواهد در این وادی حضور یابد، باید نورانیت داشته باشد. انسان‌هایی كه در وادی نور وارد می‌شوند، باید با آن سنخیت داشته باشند. انسان گناهكار، ظلمانی است و به طور قطع، او را به وادی نور راه نمی‌دهند و بدیهی است كه از بركات و اسرار این راه نیز محروم می‌شود.

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 370 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

واژه  یقین و مشتقات آن ۲۸ بار در قرآن بکار رفته است. که هشت کاربرد آن بصورت کلمه یقین است. واژه یقین به معنای از بین رفتن شک است.[۱] بنابراین وقتی می گوییم کسی دارای یقین است که قبلا دچار شک شده باشد. موقن کسی است که پس از سرگردانی شک به علم و آگاهی برسد. به همین دلیل است که شک را همیشه مقابل یقین بکار می برند، نه مقابل علم. زیرا به کسی که بدون سابقه شک به آگاهی برسد عالم می گویند نه موق

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 354 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

اعبد الله كانك تراه فإن لم تكن تراه فهو يراك

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 378 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

کلّما میزتموه باوهامکم فی ادقّ معانیه فهو مخلوق مثلکم مردود الی

مشکل اصلی در مورد عدم امکان شناخت ذات خدا این است که در فرایند شناخت لازم است نوعی ارتباط خاص بین مدرِک و مدرَک یا عالم و معلوم به وجود بیاید، زیرا علم یا به نحو حصولی است و یا حضوری. در مورد ادراک ذات خداوند هیچ کدام از این دو طریق به طور کامل برای ما حاصل نمی گردد؛

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 494 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

با صد هزار جلوه برون آمدی که من
با صد هزار دیده تماشا کنم تو را

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 395 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

سوره های سجده دار و ذکر سوره های سجده دار

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 370 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

تنقیح مناط، اصطلاحی در اصول فقه می‌باشد.تنقیح مناط به استخراج ملاک حکم از خطاب شارع برای تعمیم دادن آن به موارد مشابه اطلاق می‌شود.اهمیت موضوع بحثاین موضوع، به رغم اهمیت و تأثیر فراوانی که در فرایند ا دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 373 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 17:50

جان هیک پلورالیسم دینی را چنین تعریف می‏کند: پلورالیسم دینی آموزه نجات است که با دو دیدگاه حصرگرا و شمول‏گرا، قابل مقایسه است. به عبارت ساده‏تر، مساله این است: «چه کسی اجازه دارد به بهشت ‏برود؟» انحصا دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 388 تاريخ : چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت: 18:11

دیوید ساموئل مارگلیوث، در ۱۷ اکتبر سال ۱۸۵۸ میلادی، در یک خانواده‌ی انگلیسی‌ یهودی‌تبار زاده شد. پدرش حزقيال مارگلیوث، یک یهودی بود که به مسيحيت گرويد و مبلّغ مسیحی شد. ديويد نيز مانند پدر، در نهايت، مسيحی شد و در سال ۱۸۹۹ ميلادی، به‌عنوان کشيش، غسل تعميد دید؛ با وجود اين، در ایمان خود، يهودی ماند. 

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 407 تاريخ : چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت: 18:11

  جورج   سیل George Sale

سیل، جورج، خاورشناس انگلیسی. وی در حدود سال ۱۱۰۹/ ۱۶۹۷ در شهرستان کنت به دنیا آمد. دیون پورت زمان تولدش را اندکی پیش از پایان قرن یازدهم /هفدهم دانسته است (قرآن، ترجمۀ سیل، زندگی نامه، ۱۹۲۳، ص۲۱).سیل در مدرسۀ کینگز در کانتربوری درس خواند.

Sales koran

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 435 تاريخ : جمعه 14 دی 1397 ساعت: 19:33

خبرنامه